Grattis till mig

Igår var det skolavslutning. Skönt att komma ifrån skolan. Nu kan jag göra what I do best, ingenting, hela dagarna.

Men i alla fall. Mellan julen är här och sleigh ride skulle någon komma upp och tala.. i åratal. Kändes lagom kul att sitta där på scenen, dra ut på det. Men hon drog upp två gubbar från rotary och de skulle dela ut det goda föredömet.
Det goda föredömet, för de som inte vet, är ett pris som rotary delar up några gånger per termin på vår skola. Alla klasser ska rösta och motivera någon som är ett gott föredöme, och de två som får flest röster i alaget går vidare. Sedan får elevrådet bestämma vem som ska bli det goda föredomet. Sedan får alla gå till aulan och så berättar de motiveringen till vem som blir, och sedan ropar de upp den personen. Den personen får blommor och diplom och äran och tusen fucking spänn! Fattar inte hur gubbarna tänker, som vill ge oss stitungar så mycket pengar.

I alla fall, så skulle de säga vem som vann novelltävlingen på temat skräck, som hela vår klass blev tvungna att skriva i svenskan. Leonard, som alltid ska äga mig i allt, vann, någon sjua kom tvåa och jag kom trea. Det var ju kul, i och för sig, jag fick ett diplom och en lärobok i svenska, och sedan så kom tre personer upp för att de pretty much var "bra kompisar, ställer alltid upp, har ett leende på läpparna, gör en bra insats i idrott och skola och respekterar lärare" och fck tusen spänn per skalle.

Då kan man kanske förstå att jag kände mig lite snopen med min lilla lärobok. Till och med Jocke fick ett bättre pris, han fick typ nåt hederpris för sin "skräcknovell" Kalle och Pelle på Konsum, han fick godis.

Men grattis till mig, jag fick ett diplom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0