Alla känner alla och alla vet allt

I tisdags röstade vi på vem som skulle bli lucia i kören. Vi fick inte få reda på det förrns på tisdag när vi har kör igen. Men vår skola är så liten att jag vet vem som ska bli Lucia och vem som är reserv. Och det var topsecret-stämplat. Jag har knappt behövt fråga. Samma gäller dealen med Gislaveds lucia. Det var ännu mer top secret. Men jag behöde knappt fråga innan hela skolan visste det också. Vad har jag lärt mig av detta då?
-Att lucia faktiskt bara är en popularity contest och den som jag ville vann inte.
- Att jag hoppas att något hemskt eller fantastiskt kommer att hända mig som ingen annan får veta, för att alla kommer att veta det då.

Jag har faktiskt vant mig vid att gå på lundåker där alla vet vem alla är. Förr störde jag mig på det. Men det är chill. Jag hade nog inte pallat att gå runt någonstans (typ gymnasiet, om det är som jag tror) och vara helt beredd på att gå runt och se en massa människor som man inte vet allting om.

Men vad i helvete, jag måste verkligen gå nu. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0