Högpresterande, I wish

Nu har jag då börjat skolan mer på riktigt, igår gjorde vi ju ingenting! Det käns.. väl inte så jättehemskt i alla fall. Är tillbaka med mina crazy kompisar, helt olika är vi, men har så kul på rasterna. Sportnörd, musiknörd, skolgeni, ordningsam, galning, representerar bara några av oss, haha. Blir inte helt överraskad om sjuorna är rädda för oss. Jag hade fasen pissat på mig om jag gick i sjuan och hade oss som nior xD.

Men det var ju skolan jag skulle prata om. När jag sitter hemma och inte har börjat sklan är det så lätt för mig att säga "jomen jag ska satsa den här terminen, helt seriös och dukig, jag ska fan ha MVG i allt!". Så gick jag ju typ i måndags. Men redan idag så börjar lärarna hota med nationella prov och en massa betygskriterier, och de där MVG:na känns ganska så distant. Liksom, hur i hela världen hade ag tänkt mig att jag skulle kunna få MVG i musik? Hallå, jag är inte typ Beethoven. Men jag ska gå med i kören. Ja jag är seriös. Jag kommer dö. Har inge aning varför jag skrev upp mig på listan. Övningarna kanske går helt okej, men ja kommer att vara sjuk på Lucia. Jag dör annars. Okej att vi är nior, men ändå. Fy fan. Men, men. Det kanske inte är för sent att ångra sig.

Och sen ska jag ju inte ens snacka NO. Atomer och kärnkraft (eller det var kanske kärn-någotannat, men jag har ingen aning om vad.), ska vi tydligen jobba med nu. Fy fan vad hemskt. Alla andra sitter där och nickar förståene och jag bara sitte roch fattar ingenting. Hur jag ska behålla mitt VG, god knows.

Men vi får väl se hur det går. Jag ska inte börja stressa redan. It's only school.

Innan jag loggar ut och går och lägger mig, måste jag bara säga en sak. Jag och mina kompisar satt och kollade på My super sweet sixteen (och ville strypa den bortskämda bimbon som var med), och så skulle den här amerikanen då gå upp på en stor yacht eller något, där hon skulle ha sin fest, medans hon svärde onödigt mycket. Då spelade de början/slutet på Mandos Down in the past! Woow, man är ju stolt svensk ;) hahaha.

Puss och godnatt, vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0